About Me

My photo
hye my name is NUR HUSNA BINTI AZHAR..i like to smile.. i'll alwez smiling although i'm hurt,,.i may hurt people too.. watchup! haha..i'll love peoples who love me..dont worry i do love my anemy too..cool yeah..dont judge books by its cover..judge it by it contents..soo..do not judge me before u had know me.i'm funny.. peoples said that..haha..that's all..

Saturday 26 November 2011

Selamat Menyambut Maal Hijrah

Assalamualaikum,
Hai guyz, hope korunk semua sihat, da lama rase nye tak update blog, for ur information i baru je start my study last week so agak busy la kan,,,
Alhamdulillah, dah masuk tahun baru maal hijrah..best sangat harini, rasa otak fikiran semua ringan je>>Alhamdulillah,,
Pukul 6.30petang macam tuh i dah bertolak dri rumah untuk pergi ke masjid negeri,,, soo excited, bersihkan diri pakai cantik2,,yelah nak menghadap Allah kan..mesti lah kene cantik! kan kan kan,,bila sampai je masjid rase nak menangis,,,kalau korunk semua nak tau saya lah orang yg paling malas nak ikot pergi masjid, tetibe je kali ni hati rasa ringan jeh nak pergi masjid,  nak wusha budak2 tahfiz la tuh,,hahahaha..tak tak joke joke,,maybe this is what we call HIDAYAH,InsyaAllah..mula2 mymum nak ajak duduk depan,,but dah penuh,,like seriously ramai org datang masjid tadi..best je tengok,,,maybe takde rezeki kott. so ktorunk pon decide duduk kat depan jugak but kat tepi la..at least depan kan :D soo siap2 pakai telekong semua dan menunggu suara imam untuk bagi hint supaya tadah tangan untuk baca doa akhir tahun,,,berdebar je rase..start jeh imam tuh sebut Al-fatihah tetibe my heart rase sebak sgt...and bersyukur sgt bila imam tuh translate kan doa dlm bahasa..like seriously on that time i cant stop crying,,,rase nak menjerit, terbayang semua dosa-dosa, maksiat yg i had done,,memang waktu tuh keampunan dariNya jela yg i harap..lpas habis je doa tuh ibu terus peluk me and give me tisu to lap all my air mate and hingus2 yg meleleh semua, lpas tu terus azan maghrib sambil2 tuh lap2 la ape yg patot semua budak kecik sebelah tengok pelik je..hee,,biase la budak (maybe die ingat aku nagis sbb kene marah ngan mak aku kott mcm die kene td),,hee,,,lpas je azan, tadah tangan balik and now doa awal tahun,,,dengan penuh khusyuk i tadah tangan, betol2 lepas doa tuh i bole mengaminkan doa tuh sambil tersenyum and bersyukur cause Allah still wanna give me a new book to build a new life InsyaAllah..lpas solat maghrib i decide to text someone that i really2 hate before and ask him/her to be my friend back and he/she give a good cooperation,,thanks Allah cause give me the very2 easiers way to continue the silaturrahim back,,let be bygones be bygones,,;) soo ape lagi guyz buku lama dah kene ambik, lets use the new book to build a new,good,peace, happy life...jom buat resolution, my resolution this year is to grab ''naib chenselor'' award to make my parents proud and to be a good muslimah InsyaAllah...

that's all from me i guess..have a nice day <3 wat lex wat peace..;D

No comments:

Post a Comment