About Me

My photo
hye my name is NUR HUSNA BINTI AZHAR..i like to smile.. i'll alwez smiling although i'm hurt,,.i may hurt people too.. watchup! haha..i'll love peoples who love me..dont worry i do love my anemy too..cool yeah..dont judge books by its cover..judge it by it contents..soo..do not judge me before u had know me.i'm funny.. peoples said that..haha..that's all..

Wednesday 23 January 2013

Dear Farah Iris, kamu belum terlambat

Assalamualaikum, salam sejahtera

Hai kawan-kawan semua, mesti korunk dah kecoh pasal farah iris kat twitter @farahiris , dia hina islam, hina Allah, jadi post ni special for her sincere from me.

Dear Farah Iris,

My name is Nur Husna, u can call me husna if you want, husna panggil farah iris, farah kay. 

Berdasarkan apa yang husna lihat and baca tentang post farah kat twitter, husna tau farah dalam keadaan tertekan sangat, farah sabar kay, kalau husna kat tempat farah, mungkin benda ni susah bagi husna. Your first tweet is about your mum that had past away, farah kena sabar! tabah! farah kuat, farah dilahirkan sebagai seorang islam, jadi farah salahkan Allah kerana mak farah meninggal, benarkah salah Allah?, jadi jika farah dilahirkan sebagai bukan islam, jadi farah akan salahkan tuhan dari agama yang farah anuti itu lah???? farah farah dan farah, jangan terpedaya, kuatkan iman, pernahkah farah solat? pernahkah farah mengaji? jangan salahkan Allah dahulu, Allah tahu yang terbaik untuk kita, dalami lagi islam farah jangan give up, husna merayu kat farah, jangan give up, farah cuba kalau farah tengah buntu, kalau farah takot, farah taknak mengaji pon farah bukak bacaan AlQuran farah duduk dengar, kalau nak menangis menangis la, jangan duduk sorunk2 farah kluar dari rumah, cari masjid, cari rakan2 yang baik, bukan memberontak caranya. Mesti ramai yang akan sokong farah, percaya lah,cuba bertahan lagi farah, farah kena cuba,,, husna merayu, husna rasa farah masih boleh di selamatkan.

Farah! Ayah farah rogol farah? Astagfirullahalazim, farah! ambik perhatian, yang salah bukan Allah bukan Islam tetapi ayah farah, tak semua orang islam rogol anak, orang yang tak berpegang pada agama Allah yang buat macam tu, farah.... rakyat malaysia, orang islam, orang bukan islam pon akan bantu farah, farah bagi tau polis, InsyaAllah farah akan selamat lepas ni, ayah farah tak kan apa2 kan farah lagi, husna yakin. nak tau tak kenapa Allah bagi semua dugaan ni dekat farah, sebab Allah nak farah dekat dengan Dia, Allah nak farah jadi seorang yang kuat pada masa akan datang, jangan akhiri hidup farah, jom farah bangun bangun farah, sebut Allah Allah Allah, mohon pada Allah, minta pertolongan dia. Percaya lah kalau farah bertahan , farah kuat , farah teruskan hidup dengan islam, ALLAH akan tunjuk apa hikmah semua yang terjadi ke atas farah, air mata yang mengalir dari husna sekarang ini, husna ikhlas, husna nak selamatkan semua anak anak muda, kawan2 husna, husna tak nak mereka terpesong, husna sayang semua! husna sayang farah sebagai saudara islam, ingat farah ramai saudara, dan saudara-saudara islam ini yang akan membantu farah! percayalah farah!

Husna tak sempurna, husna insan lemah juga, husna juga di beri dugaan, husna juga pernah di sakiti, husna tak sempurnaa, husna tak alim macam ustazah, iman husna belum cukup, husna macam remaja lain yang sedang perlahan lahan memperbaiki diri, tapi seteruk-teruk husna, husna akan tetap percaya ALLAH, bila dan ketika husna sedih, husna percaya husna ada Allah, kalau husna sedih, husna ambil air sembahyang sambil menangis, solat, dan mengaji,,,,,,,,,, dan husna teruskan kehidupan seperti biasa, dan segala kesedihan itu akan di ganti dengan kegembiraan jika kita terus menerus bersabar.

percaya lah farah, dugaan akan terus datang, dan jangan salahkan islam tau, orang agama lain pon meninggal jugak kan, jadi bukan salah Allah, ini semua takdir, kita juga akan pergi,,,=) so farah! be strong! u can doit! i know! farahkuat farah kuat!

Ingat tau! Jangan bersedih kerana Allah sentiasa bersama kita, kalau farah sedih , farah senyum je walaupon sambil menangis, set dalam otak, ''kesusahan ini mesti ada hikmahnya'' so sabar, ... 

bye farah! be strong, jangan lupa report police bout ur dad and jangan lupa sedekahkan AlFatihah kat mak farah tau.!!! u're a strong girl i know, start a new life..

bye,,,,=) with love husna, kita sedara tau, ingat!



Perhatian kepada semua kawan2, jangan hina dia, dia dalam keadaan buntu dan tertekan, bantu dia, pulihkan semangat dia, dia insan yang lemah seperti kita, dia perlukan pertolongan, jangan tunjuk kat dia yang orang islam ini kasar, tunjuk yang orang islam ini lah, yang akan membantu dia. Islam is the way of life,islam is us =')













4 comments:

  1. that right.. i sokong ape yg u ckp husna ..

    ReplyDelete
  2. Kalau farah dengar, Hati saya amat marah pada farah. Sayapun orang islam. Saya amat menyayangi insan lain juga. Saya pun ada dugaan dari allah. Tapi saya masih percaya kepada allah kerana allah adil. Insan yang susah pasti akan jadi senang.

    ReplyDelete
  3. tak perlu lh nk marah dia,dia tgh tertekan tu . betul ckp husna tu . kita sebagai org islam tak baik lh gadoh sesama islam sbb dlm hadis mengatakan kita tak boleh berperang sesama islam

    ReplyDelete